پیستون جزء فلزی است که در داخل یک سیلندر قرار گرفته و حرکت رفت و برگشتی انجام میدهد. لبه پیستون دارای حلقههایی است که آن را محکم به دیواره سیلندر میچسباند. پیستون که از آلیاژ آلومینیوم و چدن یا چدن خالص ساخته میشود، توسط یک شاتون به میل لنگ متصل میشود و با یک پین بر روی شاتون میچرخد.
به ازای هر سیلندر یک پیستون در موتور وجود دارد. همانطور که پیستون در سیلندر بالا و پایین میرود، میله اتصال میل لنگ را مجبور به چرخش میکند. این قطعه با حرکت رفت و برگشتی خود فشار و کشش لازم برای عملکرد تمام قطعات خودروی شما را ایجاد میکند، از چرخاندن دینام و پمپ فرمان تا ارسال گشتاور به چرخهای محرک خودرویتان.
پیستون در موتورهای احتراق داخلی برای تبدیل مخلوط سوخت و هوا به انرژی برای حرکت خودرو لازم و ضروری است.موتورهای احتراق پیستونها در واقع برای تبدیل انرژی خطی (ناشی از حرکت خطی) تولیدشده در سیلندر به انرژی چرخشی (حرکت چرخشی) قابل انتقال به چرخها و لاستیکها، به کار گرفته میشود. پیستونها از یک روند چرخهای (سیکلی یا زمانهای) برای تبدیل انرژی گرمایی به کار یا همان انرژی مکانیکی پیروی میکنند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |